Cetăţenii se implică voluntar în monitorizarea calităţii serviciului de salubritate (curăţenia pe domeniul public, colectarea şi transportul gunoiului de la platformele de colectare din cartiere la rampa ecologică a oraşului), iar rezultatele monitorizării sunt transmise prestatorului de servicii, serviciului de specialitate din Primăria Municipiului Braşov şi cetăţenilor, pentru a rezolva problemele identificate şi a creşte calitatea serviciului public şi satisfacţia clienţilor.
Un grup de 200 de monitori voluntari din rândul elevilor din şcolile şi liceele braşovene şi reprezentanţi ai Asociaţiilor de proprietari din 6 cartierele ale municipiului Braşov au monitorizat timp de 6 luni 79 de străzi şi rezervaţia naturală Tâmpa (zona de promenadă). La activităţile proiectului au participat 152 de elevi şi cadre didactice de la Şcolile Generale nr. 30 (Tractorul), nr. 4 (Valea Cetăţii), nr. 9 (Noua), nr. 8 (Centrul Civic-Astra), Colegiul Naţional Unirea (rezervaţia naturală Tâmpa) şi Liceul de Artă Hans Matthis Teutsch (Valea Cetăţii) şi 64 preşedinţi, administratori şi membri din 21 asociaţii de proprietari din cartierele: Astra, Centrul Civic, Scriitorilor, Triaj, Tractorul, Valea Cetăţii şi Noua. Monitorii au participat la 4 sesiuni de formare pentru implementarea procedurii de monitorizare, iar la finalul proiectului au fost organizate 2 întruniri publice în cartiere pentru raportarea şi dezbaterea rezultatelor monitorizării.
Monitorizarea a constat în observarea calităţii serviciilor de salubritate pe străzile din cartiere şi la platformele de gunoi, raportarea săptămânală a observaţiilor şi procesarea lunară a datelor. Prestatorii serviciilor de salubritate din municipiul Braşov: SC Comprest SA şi SC Urban SA, au oferit informaţii privind managementul şi organizarea serviciilor de salubritate.
A fost elaborată aplicaţia software de monitorizare a serviciului public de salubritate, care poate fi utilizată de prestaorii serviciului şi de administraţia publică locală, au fost elaborate şi distribuite 1015 broşuri pentru informarea populaţiei privind drepturile şi obligaţiile cetăţenilor şi calitatea serviciilor de salubritate în cartierele monitorizate şi a fost propus un set de îmbunătăţiri, după analizarea contractelor dintre prestatorii serviciului de salubritate şi clienţi (populaţie, firme, municipalitate).
- În total 79 de străzi au fost monitorizate cu implicarea voluntară a cetăţenilor din 6 cartiere ale municipiului Braşov
- 21 Asociaţii de proprietari cunosc şi pot aplica în continuare procedura de monitorizare voluntară a serviciului de salubritate
- Asociaţia Pro Democraţia şi Asociaţia Împreună pentru Dezvoltarea Comunităţii formează 83 de voluntari pentru monitorizarea serviciilor publice în alte cartiere ale oraşului
- Setul de propuneri pentru îmbunătăţirea condiţiilor din Contractul de prestări servicii vor fi adoptate după ce vor fi analizate de prestatorii locali
- Raport de monitorizare pe 6 luni a serviciului de salubritate, cuprinzând metodologia de monitorizare şi propuneri de îmbunătăţiri în prestarea serviciului şi în conţinutul Contractelor de prestare a serviciului
- Aplicaţie software pentru monitorizarea serviciilor publice în municipiul Braşov
- Ghid de monitorizare a serviciului public cu implicarea cetăţenilor (pentru cetăţeni şi administraţia publică)
- Pliante de prezentare a serviciului de salubritate şi a drepturilor şi obligaţiilor cetăţenilor în ccalitate de clienţi, pentru fiecare cartier monitorizat (6 seturi de pliante disponibile la sediile Asociaţiei Pro democraţia şi Asociaţiei Împreună pentru Dezvoltarea Comunităţii)
Tineret – Elevii Colegiului Naţional Unirea
- Au devenit conştienţi de importanţa calităţii serviciului public de salubritate asupra zonelor de recreere
- 21 Tinerii au propus modalităţi creative şi sigure pentru mediu pentru promovarea şi protejarea zonei de recreere promenada Rezervaţiei Naturale Tâmpa (sistem de semnalizare pentru orientarea turiştilor şi localnicilor spre obiectivele turistice/istorice şi de agrement şi echipamente prietenoase pentru a încuraja păstrarea curăţeniei zonei)
- Elevii şi profesorii implicaţi în proiect sunt interesaţi să participe în proiecte similare (monitorizarea transportului public, a parcărilor de reăedinţă din cartiere)
- Prestatorii serviciului de salubritate au apreciat activitatea monitorilor voluntari şi doresc să continue colaborarea cu ei pentru menţinerea şi/sau îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor
- Pensionari, elevi, studenţi, angajaţi, şomeri, femei şi bărbaţi au participat la procesul de monitorizare
- Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari vor adopta practica întâlnirilor lunare pentru a identifica şi rezolva problemele cartierelor
- Pornind de la experienţa monitorizării serviciului de salubritate, cetăţenii doresc să o extindă şi la alte domenii de interes pentru comunitate: siguranţa şi protecţia cetăţenilor, alte servicii publice, cum ar fi iluminatul public al parcărilor din cartiere, nevoia de unităţi pentru intervenţii de urgenţă în cartiere, modificarea graficului de transport public pe anumite intervale orare etc.)
- Monitorii devin mai siguri pe capacitatea lor de a–şi rezolva problemele curente cu sprijinul şi colaborarea autorităţilor locale
- Prestatorii de servicii îşi propun să îmbunătăţească modul de comunicare şi colaborare cu cetăţenii şi asociaţiile de proprietari
- 1 Septembrie 2010 – 31 august 2011
Vizualizati pliantul
http://www.stiribrasov.ro/2010/10/02/monitorizarea-serviciului-de-salubritate-cu-implicarea-cetatenilor/
http://www.facebook.com/notes/asociatia-pro-democratia-club-brasov/raport-monitorizarea-serviciului-de-salubritate-cu-implicarea-cetatenilor/240647502646677
http://www.brasovultau.ro/tu-faci-ziarul
http://www.ziare.com/brasov/stiri-actualitate/note-pentru-curatenie-1682317
http://scoala8bv.ro/index.php/proiecte-si-programe
Doriți un partener pentru un proiect? Completați acest formular iar noi vă vom contacta